OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Algemeen management
Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
Pagina 82 van 3.299 resultaten
column
Algemeen management
14 september 2016
Patrick Davidson
4-5 minuten leestijd
De vakantie zit er weer op. De tijd van ontspannen en even lekker niets doen is voorbij. Uitgerust kun je weer aan de slag. Maar hoe voorkom je dat je binnen no time toch weer bedolven raakt onder een lawine van opdrachten, vergaderverzoekjes, huishoudelijke taken en andere ‘moetjes’?
interview
Algemeen management
13 september 2016
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Dik Bijl schreef veel boeken over Het Nieuwe Werken, maar dit keer dompelde hij zich onder in een ander onderwerp. In Alles wordt anders schetst Bijl de omvang van de vierde industriële revolutie en de gevolgen voor ons dagelijks leven.
preview
Algemeen management
12 september 2016
Ria Harmelink
3-4 minuten leestijd
Het boek De zeven regels van meneer Reimers komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zijn dik vijftigjarige carrière als hotelier leverden hem een schat aan ervaring op. Op geheel eigen wijze deelt hij zijn zienswijze over goed ondernemerschap. Een preview.
interview
Algemeen management
11 september 2016
Ronald Buitenhuis
5-6 minuten leestijd
Flow is een onbewuste staat van euforie in het hier en nu, die leidt tot onvermoede resultaten. Flow brengt een organisatie van goed naar goud en levert winst op, stelt Marc Lammers, oud hockeycoach van onder andere de oranjedames en de Belgische herenhockeyers. ‘Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.’
recensie
Algemeen management
9 september 2016
Sylvie van der Haar
3-4 minuten leestijd
Wat maakt een team succesvol? In zijn bestseller De 5 frustraties van teamwork legt Lencioni aan de hand van een piramidemodel uit welke voorwaarden cruciaal zijn voor goed teamwork. Nu is er een nieuwe Lencioni.
preview
Algemeen management
8 september 2016
Joris Merks-Benjaminsen
4-5 minuten leestijd
Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat in Digitale denkers aan het werk zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd. Een preview.
recensie
Algemeen management
8 september 2016
Jaap Peters
2-3 minuten leestijd
De ondertitel van Proceskunde vanAart Goedhart en Barbara van der Steen is ‘Een pleidooi voor werken met Aandacht’. Een boek qua vormgeving uit het boekje. Een akelig goede literatuurlijst, zo te gebruiken voor je promotieonderzoek.
recensie
Algemeen management
6 september 2016
Patrick Davidson
6-8 minuten leestijd
Gefascineerd door de manier waarop mensen en teams topprestaties neerzetten begon Patrick Davidson dit boek over Jeff Bezos, oprichter van Amazon en ruimtevaartbedrijf Blue Origin te lezen. ‘Een boeiend portret van iemand die weet waar hij heen wil en neezeggers negeert zodat hij voortgang blijft boeken.’
recensie
Algemeen management
5 september 2016
Rein Hof
8-11 minuten leestijd
Ik moet eerlijk bekennen, ik moest diep nadenken toen ik de naam Elon Musk voor het eerst hoorde. Wie is die man? En wat doet hij eigenlijk? Toen de naam Tesla viel, had ik een Aha erlebnis.
recensie
Algemeen management
2 september 2016
Maarten Fijnaut
2-3 minuten leestijd
In Think like a manager, don’t act like one leert Harry Starren de lezer wijze managementlessen aan de hand van 75 oneliners. Toelichtingen op de onelines nemen hooguit een halve pagina in beslag.
preview
Algemeen management
2 september 2016
Linda Spaanbroek
3-4 minuten leestijd
Ondernemershout bestaat niet rekent af met de mythe dat je als ondernemer geboren moet worden om succesvol te kunnen zijn met je bedrijf. In haar preview vertelt Linda Spaanbroek wat u van het boek mag verwachten.
recensie
Algemeen management
1 september 2016
Caroline Kroes
3-4 minuten leestijd
We staan aan de wieg van de vierde industriële revolutie, waar op basis van data en software de manier van productie zal veranderen. Over dit fenomeen is al veel geschreven, maar vaak gaat dit over tot de verbeelding sprekende tech bedrijven en start-ups.
recensie
Algemeen management
31 augustus 2016
Sandra Kok
2-3 minuten leestijd
50 Verdienmodellen is een boek voor iedereen die zijn of haar inkomen wil verhogen. Jeanet Bathoorn en Petra Iuliano schrijven vooral gericht op ondernemers, toch zijn er ook verdienmodellen die voor iedereen bruikbaar zijn.
recensie
Algemeen management
30 augustus 2016
Henny Portman
6-8 minuten leestijd
Het boek Agile Managen. Snel en wendbaar werken aan continue verbetering in organisaties van Mike Hoogveld is het zoveelste boek met Agile in de titel. Maar Agile managen is zeker geen boek om links te laten liggen.
preview
Algemeen management
26 augustus 2016
Suzanne Tesselaar
2-3 minuten leestijd
Storytelling Atlas, het landschap van verhalen en veranderen reikt ver over geijkte grenzen; van corporate stories tot serious gaming. Je krijgt snel een overzicht van wat storytelling behelst , wat je ermee kunt doen of laten en hoe je zelf je eigen landschap samenstelt. Gebaseerd op 15 jaar praktijkervaring en even zoveel wetenschappelijk onderzoek, geeft Suzanne Tesselaar inzicht, overzicht en uitzicht op de wereld van storytelling. Een preview.
recensie
Algemeen management
25 augustus 2016
Patrick Davidson
4-5 minuten leestijd
'Altijd goed wanneer een boek je zo aan het denken zet' meent Patrick Davidson. Hij las Internet is niet het antwoord van Andrew Keen, een zeer kritische analyse van de interneteconomie en Amerikaanse tech-bedrijven zoals Facebook, Uber, Amazon, Apple, Google en Whatsapp. Wat is de impact die internet en internetbedrijven hebben op ons leven en op diverse bedrijfstakken? Leest als een roman, kent een open einde, al is een happy end nog lang niet zeker.
preview
Algemeen management
23 augustus 2016
Jos Gielkens
2-3 minuten leestijd
Het begrip ‘Service' is een beladen woord en vaak voor velerlei uitleg vatbaar. Bij ‘IT Service management' vertoont de uitleg bij klant en leverancier grote verschillen. Hoe komt dit? En, nog belangrijker, wat is hier aan te doen zodat klant en dienstverlener eindelijk dezelfde taal gaan spreken? Want zo lang als beide partijen een andere taal spreken, blijft de kwaliteit van de dienstverlening vaak ver onder de maat.
interview
Algemeen management
22 augustus 2016
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Ooit was Gyuri Vergouw een groot aanhanger van de Balanced Scorecard, maar de laatste tien jaar is hij steeds meer tot de overtuiging gekomen dat problemen binnen organisaties voornamelijk zijn terug te voeren op menselijk gedrag. In zijn nieuwe boek, Het Dodo-effect, heeft hij de beste stukken die hij daarover schreef gebundeld.
recensie
Algemeen management
21 augustus 2016
Hans van der Loo
5-7 minuten leestijd
Als er veel op het spel staat en er onder druk gepresteerd moet worden, gaat het nogal eens mis. Dat geldt zelfs voor ervaren en optimaal begeleide topsporters.
recensie
Algemeen management
19 augustus 2016
Paul Schollaardt
3-4 minuten leestijd
De omgekeerde grip gaat over leidinggeven aan professionals op basis van vertrouwen en commitment. Het zet deze aanpak tegenover een directieve leidinggevende stijl. Aan de hand van een businesscase bij een groot petrochemisch bedrijf wordt geïllustreerd wat de effecten van deze stijlen zijn.