OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 97 van 3.299 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    14 april 2015
    Martin van Staveren
    De omslag van dit boek roept associaties op met het Tv-programma Bananasplit, de inhoud eveneens. Drie marketeers hebben in het boek 'Business Bloopers' meer dan 175 bedrijfsuitglijders beschreven én geanalyseerd. Dit resulteert in 10 lessen. Zijn business bloopers altijd te voorspellen? Nee. Is er wat aan dergelijke risico’s te doen? Wel degelijk.
    recensie
    Algemeen management
    13 april 2015
    Christel Deckers
    3-4 minuten leestijd
    Het nieuwe non-profit-management in theorie en praktijk, geschreven door Tom Bosman laat in de praktijk en in theorie de overeenkomsten en verschillen tussen manager in de profit en manager in de non-profit zien.
    recensie
    Algemeen management
    13 april 2015
    Marloes Hoekman
    Smartcuts – niet te verwarren met ‘shortcuts’ – zijn manieren om sneller én slimmer succes te behalen. Op de achterflap van het boek valt te lezen dat ‘persoonlijk succes niet alleen wordt bepaald door opleiding en werkervaring, maar vooral door het momentum. Hoe grijp je dat?’
    recensie
    Algemeen management
    10 april 2015
    Sjors van Leeuwen
    recensie
    Algemeen management
    10 april 2015
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wie kan er beter iets schrijven over start-ups dan iemand die meerdere succesvolle start-ups heeft opgericht? Durfkapitalist Peter Thiel die o.a. de bedrijven Palantir en PayPal heeft opgericht en de eerste directeur was bij Facebook, heeft een zeer eigentijdse visie over hoe nieuwe bedrijven opgezet moeten worden. Daarmee schopt hij her en der tegen heel wat heilige huisjes, maar Zero to One blijft boeiend van begin tot eind.
    recensie
    Algemeen management
    10 april 2015
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wie kan er beter iets schrijven over start-ups dan iemand die meerdere succesvolle start-ups heeft opgericht? Durfkapitalist Peter Thiel die o.a. de bedrijven Palantir en PayPal heeft opgericht en de eerste directeur was bij Facebook, heeft een zeer eigentijdse visie over hoe nieuwe bedrijven opgezet moeten worden. Daarmee schopt hij her en der tegen heel wat heilige huisjes, maar Zero to One blijft boeiend van begin tot eind.
    preview
    Algemeen management
    10 april 2015
    Steven de Groot
    3-4 minuten leestijd
    Je organisatie ‘mooier’ maken. Kan dat? Hoe ziet dat er dan uit? En heeft het wel zin? Volgens Steven de Groot, auteur van Het Schone in organisaties, is schoonheid te vinden in werkprocessen, samenwerking, producten en diensten. En leidt schoonheid tot meer werkplezier, eigenaarschap en trots.
    nieuws
    Algemeen management
    9 april 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Dingen en gedoe: ze beheersen menig leven. Dingen zijn, nou ja, dingen. Dingen die je moet doen, moet wegwerken om verder te gaan. Er is zelfs een soort management voor bedacht: timemanagement! Met technieken zoals Getting things done.
    recensie
    Algemeen management
    8 april 2015
    Sjors van Leeuwen
    De economische crisis is overgegaan in een nieuwe werkelijkheid. Een nieuwe economie waarin een andere manier van ondernemen nodig is om te kunnen overleven. Dat schrijft Marga Hoek in 'Zakendoen in de Nieuwe Economie'. Een inspirerend boek waarin 'klantgericht ondernemen' een hele nieuwe dimensie krijgt.
    recensie
    Algemeen management
    1 april 2015
    Peter Streefkerk
    Lifehacking klinkt op het eerste gezicht erg spannend. Door de regelmatig terugkerende aanvallen van hackers op internetsites heeft het begrip wellicht een negatieve lading gekregen. Alsof er bij lifehacking ingebroken wordt in je leven, maar dat is het niet.
    recensie
    Algemeen management
    31 maart 2015
    Justin van Lopik
    7-10 minuten leestijd
    Managers van publieke organisaties kunnen in de beeldvorming op weinig sympathie rekenen. Het beeld is dat er teveel van zijn, dat ze vervreemd zijn van de werkvloer en de verkeerde dingen doen. De ‘managerscultuur’, is daarom als ‘het zand in de machine van Nederland’.
    nieuws
    Algemeen management
    26 maart 2015
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    nieuws
    Algemeen management
    24 maart 2015
    Peter Streefkerk
    1-2 minuten leestijd
    Bij binnenkomst in zalencentrum Prinsenhof voor de presentatie van het boek ‘Waar een wiel is, is een weg’ worden alle bezoekers persoonlijk en warm welkom geheten door auteur Jaap Bressers en zijn partner. De toon is direct gezet en uitermate positief. Het gaat een bijzonder avondje worden daar in Best en dat zullen alle gasten weten ook.
    preview
    Algemeen management
    20 maart 2015
    Oscar Bulthuis
    6-9 minuten leestijd
    Als ondernemer bruis je van de ideeën. Je wilt je bedrijf laten groeien en nieuwe kusten ontdekken, maar de waan van de dag zorgt ervoor dat je het maar niet van de grond krijgt. Oscar Bulthuis, auteur van Ondernemen is net reizen, biedt handvatten.
    nieuws
    Algemeen management
    18 maart 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    In het boek met de gelijknamige titel Startupland van Mikkel Svane (CEO Zendesk.com) en Carlye Adler (de schrijfster) wordt het verhaal verteld van de moeilijke maar uiteindelijk gewonnen strijd om het bedrijf zendesk.com in de lucht te krijgen.
    recensie
    Algemeen management
    17 maart 2015
    Peter Vermeulen
    4-6 minuten leestijd
    Iedereen wenst na het boeken van een weekend in een hotel of diner in een restaurant dat alles perfect verzorgd blijkt te zijn en alles goed verloopt. Van het moment van arriveren tot vertrek. Dit ‘overkwam’ mij op 21 november 2014 toen ik verbleef in Het Kruisherenhotel te Maastricht.
    interview
    Algemeen management
    12 maart 2015
    Paul Groothengel
    8-11 minuten leestijd
    Na achttien maanden schrijven ‘in een spartaanse ruimte’, verrast antropoloog en journalist Joris Luyendijk met zijn boek Dit kan niet waar zijn. Het boek was direct een onverbiddelijke bestseller. Zijn conclusies zijn schokkend. ‘Bankiers hebben echt het idee dat ze 120 rijden op een snelweg waar je maximaal 120 mag rijden.’
    preview
    Algemeen management
    11 maart 2015
    Erik Peekel
    5-8 minuten leestijd
    Met een goed evenement kun je collega’s betrekken bij de nieuwe strategie, nieuwe klanten aantrekken en je zichtbaarheid in de markt vergroten. Je kunt mensen verrassen, activeren, verbinden en inspireren. Hoe zorg je ervoor dat genodigden uitzien naar je evenement en er nog lang over napraten? In het boek Het evenement dat niemand wil missen bundelde Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) praktische tips om meer resultaat te halen uit je evenement. Alvast vijf tips voor jouw evenement-dat-niemand-wil-missen.
    interview
    Algemeen management
    11 maart 2015
    Hans van der Klis
    9-13 minuten leestijd
    Vastgoedtycoon en luchtvaartondernemer Erik de Vlieger was hard op weg de Nederlandse Richard Branson te worden, totdat het Openbaar Ministerie hem op de korrel nam voor een afpersingszaak. Onterecht, bleek later. Hij kreeg een excuusbrief van het OM en werd gezuiverd van alle blaam. Maar de schade was al geleden: minimaal 80 miljoen euro lichter heeft hij nu een autobiografie geschreven: Tot hier en nu verder. ‘Ik zit soms tegen het hysterische aan.’
    preview
    Algemeen management
    9 maart 2015
    André Troost
    3-4 minuten leestijd
    André Troost noemt zichzelf klantengek. In zijn DNA zit de klant onder zijn huid. Dat schreef hij al in zijn bestseller De klant is GEEN koning. Nu presenteert Retaildenkers zijn nieuwe boek: Aan tevreden klanten heb je niets.

      Personen

        Trefwoorden